torsdag 19 september 2013

Bättre!

"Jag mår bättre,  så mycket bättre..." Gnolar ledmotivet från Dr McStuffins, vår morgonunderhållning från Disney Junior-kanalen. Jag mår faktiskt bättre. Det tar en stund att vakna på morgonen, men tjugo minuter efter att klockan ringt är jag faktiskt uppe och igång och gör saker. Helt fantastiskt.

Strategin att vila på riktigt, snarare än att bara sitta av tiden, verkar funka bra. Idag ska jag snart vila igen, sen ta nån slags promenad/cykeltur/utevistelse och äta lunch, och sen tja... sen ska jag nog vila igen. Men att jag kan funka och tänka och göra saker emellan gör mig helt otroligt lättad.

Nu har jag mest träningsvärk från gymmet igår, men det känns som ett överkomligt lidande. Jag kunde leka med Signe imorse! Utan att må jättedåligt eller tvinga mig själv, vi bara lekte en liten stund, tio minuter eller så, och det var kul. Jag vet inte hur länge sen det var det hände, men länge. Det ger mig hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar