lördag 29 juli 2017

Vi fick en dotter

Det blev med ens läge att börja blogga igen.

I november 2016 fungerade plötsligt vårt första IVF-försök och jag blev gravid.

I februari upptäcktes vid en vanlig kontroll på mödravården att jag hade blod och äggvita i urinen och jag blev inlagd på sjukhus i tre dar. De gjorde en biopsi på min ena njure och den visade att jag har en autoimmun njursjukdom, IgA nefrit. Efter det fick jag äta blodtrycksmedicin, vara sjukskriven på halvtid och ta blodtrycket varje vecka.

Framåt maj blev jag mer påverkad av graviditeten och blev sjukskriven på heltid. Och så den 23 juni var mitt blodtryck plötsligt högt hos barnmorskan och jag blev inlagd. Jag fick inte komma hem igen förrän tre veckor senare, med en förtidigt född dotter.

Nu har vi varit hemma ett par veckor. Fysiskt mår vi hyfsat allihop. Mentalt orkar jag inte tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar