tisdag 22 augusti 2017

Åtta veckor nyfödd

Heddas beräknade datum var den 14/8 och nu är det den 22/8. Hon skulle varit i sin första vecka nu, alldeles nyfödd. Men vi har haft henne i vårt liv i snart åtta veckor. Det är svårt att veta vad jag ska svara när folk frågar hur gammal hon är.

Jag har börjat kunna säga att hon föddes i alla fall. Att hon föddes för sju veckor sen. Men att hon kom tidigt och skulle ha fötts nyss.

Signe har fyllt åtta och började skolan igår. Det är otroligt skönt att ha nån slags vardag och inte vara tillsammans allihop hela tiden. Men det är jobbigt för att hon tycker att det är jobbigt. Jag önskar att hon mådde bättre.

Mitt kejsarsnitt har läkt hyfsat. Det gör inte ont, jag har tappat känseln lite runt själva ärret men smärtan är borta. Och jag känner mig hel igen, inte längre avbruten på mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar